Wijkberaad Mariahoeve

Wijkberaad Mariahoeve is de bewoners belangenorganisatie van de wijk Mariahoeve.

Ons doel is het behartigen van de belangen van wijkbewoners, het werken aan een prettige (samen)leefomgeving, het tijdig informeren van bewoners over ontwikkelingen in de wijk en het beschermen van de identiteit van Mariahoeve.

Het wijkberaad is een vrijwilligersorganisatie die uitsluitend bestaat door de vrijwillige inzet van wijkbewoners die samen willen zorgen dat Mariahoeve een fijne, leefbare wijk voor iedereen is, en blijft. Wij zijn een vereniging en elke bewoner van Mariahoeve kan zich aanmelden als lid en deelnemen aan de onze activiteiten. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

Wijkberaad Mariahoeve bestaat uit een bestuur, verschillende teams vrijwilligers en een secretariaat. De kantoor- en vergaderruimte bevindt zich in het Wijk- en Dienstencentrum Mariahoeve, Ivoorhorst 155, op de 1e etage.

Klik hier om de statuten van het Wijkberaad te downloaden.

DSCF7043_kl

Het bestuur

Het bestuur van Wijkberaad Mariahoeve bestaat uit vrijwilligers die allemaal in Mariahoeve woonachtig zijn. Iedere maand is er een bestuursvergadering. 

De bestuursleden hebben ieder een eigen motivatie om zich in te zetten voor de wijk. Via onderstaande knop leest u meer over de bestuursleden.

Communicatie

Wijkberaad Mariahoeve vindt het belangrijk om met de wijkbewoners te communiceren en hen te informeren over de ontwikkelingen binnen de wijk Mariahoeve.  

Via onderstaande button komt u op de communicatiepagina, waar u meer informatie vindt over de verschillende communicatiekanalen.

Activiteiten

Naast unieke evenementen organiseert het Wijkberaad ook terugkerende activiteiten

Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de nieuwjaarsreceptie, buurtwandelingen, het zomerfestival Mariahoeve, het politiek debat en een teambuilding evenement voor de vrijwilligers van de wijk. Meer informatie leest u via onderstaande knop.

Secretariaat

De secretariële ondersteuning van het bestuur is in handen van Agatha van Dort. Haar werkzaamheden bestaan onder andere uit het ontvangen van bezoekers, post, email, telefoon, notuleren, kopieerwerk, archiveren, voorraad beheer, adressenbestand, kleine kas, etc. Het secretariaat is maandag tot en met donderdag geopend 10.00 uur tot 12.30 uur.